Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   zamknij

Archiwum

Aktualności

MEN wprowadza edukację włączającą

z dnia 12.09.2017
Ministerstwo Edukacji Narodowej zadbało o edukację dzieci i uczniów z różnymi potrzebami. Głównym celem wprowadzanych zmian jest włączenie ucznia do grupy rówieśniczej.
Uczeń niepełnosprawny, chory, czy mający problem z funkcjonowaniem w szkole, musi mieć zapewnione wszechstronne wsparcie - mówi Małgorzata Rauch, podkarpacki kurator oświaty. Uczeń, który ma trudności przez fobię szkolną, czy depresję powinien mieć zorganizowaną zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia. 
-Która polega na specyficznej organizacji procesu uczenia się dziecka, które tego potrzebuje. Częściowo w formie indywidualnej, częściowo w formie lekcyjnej z rówieśnikami, po to, aby dziecko nie czuło się wykluczone z grupy. 
 
-Uczeń chory, który ma orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego z poradni psychologiczno-pedagogicznej, realizuje zajęcia w domu. Wcześniej mógł uczyć się w szkole, w specjalnie zorganizowanym pomieszczeniu. Ale w porozumieniu z rodzicami dziecko ma możliwość uczestnictwa w zajęciach szkolnych pozalekcyjnych, ze względu na swoje zainteresowania oraz w imprezach szkolnych i wybranych zajęciach.  - mówi Marek Zaleśny, starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. Jedną z przyczyn zmian, jak dodaje Marek Zaleśny jest brak specjalnych pomieszczeń w szkołach. 
 
 
Małgorzata Rauch dodaje, że MEN planuje również dookreślenie standardów pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych, a od 2019 r. najwyższym standardem będzie zatrudnianie w szkole psychologa i pedagoga. 
 
Agnieszka Radochońska-Kloc

Nasi partnerzy

    

Nasi sponsorzy